13.W księgarni zorganizowano wyprzedaz ksiązek wydanych przed 1990 rokiem. Kazdą przecenioną ksiązkę sprzedawano po 3 zł. o ile procent przeceniono ksiązki, których pierworodna cena wynosiła:
a)6zł b)4zł 80gr c) 15zł d) 25 zł
14.Cena zmywarki so naczyń zmalała z 1599zł do 1299zł.O ile procent pierwotnej ceny potaniała zmywarka?Wynik podaj w przybliżeniu do rzędu jedności.
15.stare wydanie książki Sz. Jeleńskiego LILAVATI z zagadkami matematycznymi i bardzo ciekawymi zadaniami kosztowało 7zł. a nowe 21,70zł. O ile procent wzrosła cena tej książki?
16 Oblicz liczbe której:
a) 20% stanowi liczba 178 b)45% stanowi liczba 33,75 c)63%stanowi liczba 75,6
d) 87%stanowi liczba 304,5
17.bogdan wlał do akwarium 6,5 l wody i wypełnił je w 13%.jaka pojemność jest tego akwarium
18.w 1980 roku przyrost naturalny w polsce wynosił około 0,9 % ludności co stanowiło 342,6 tys osób. ILe ludzi mieszkało w polsce w 1980r. wynik zaokrąglij do rzędu tysięcy

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-03T11:38:58+01:00
13a) 3/6 = 1/2 = 50/100 = 50%

13b) 300/480 = 0,625 = 625/1000 = 62,5/100 = 62,5%

13c) 3/15 = 2/10 = 20/100 = 20%

13d) 3/25 = 12/100 = 12%

14) 1299/1599 ≈ 0,81 = 81%

15) 21,7 : 7 = 217/70 = 3,1 = 31/10 = 310/100 = 310%
Cena książki wzrosła 0 310%.

16a)
20% - 178 /*5
100% - 890

16b)
45% - 33,75 /:9
5% - 3,75 /*20
100% - 75

16c)
63% - 75,6 /:63
1% - 1,2 /*100
100% - 120

16d)
87% - 304,5 /:87
1% - 3,5 /*100
100% - 350

17)
13% - 6,5l /:13
1% - 0,5l /*100
100% - 50l
Pojemność akwarium wynosi 50 litrów.

18)
0,9% - 342,6 tys /:9
0,1% ≈ 38 tys /*10
1% ≈ 380 tys /*100
100% ≈ 380 000 000
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T11:43:14+01:00
Z.13
a) 6zł - 3 zł= = 3 zł
3zł : 6 zł = 0,50 = 50%
b) 4,80 - 3 = 1,8
1,8 : 4,80 =0,375 = 37,5%
c) 15 -3 = 12
12 :15 =0,80 = 80%
d) 25 - 3 = 22
22 : 25 = 0,88 = 88%
z.14
1599 - 1299 = 300
300 : 1599 = 0,1876 ... ≈ 19%
z.15
21,70 - 7 = 14,7
14,7 : 7 = 2,10 = 210%
z.16
a) 20% = 0,2
0,2 *x = 178
x = 178 :0,2 = 890
Odp. 890
b) 45% = 0,45
0.45 *x = 33,75
x = 33,75 : 0,45 = 75
Odp. 75
c)
63% = 0,63
0,63*x = 75,6
x = 75,6 : 0,63 = 120
Odp. 120
d) 87 % = 0,87
0,87 *x = 304,5
x = 304,5 : 0,87 = 350
Odp. 350
z.17
13% = 0,13
x - pojemność akwarium
0,13 * x = 6,5
x = 6,5 : 0,13 =50
Odp. Akwarium ma pojemność 50 litrów.
z.18
x - liczba mieszkańców Polski w 1980 r
0,9% = 0,009
0,009 * x = 342 600
x = 342 600 : 0,009 = 38 066 666 ≈ 38 067 000
Odp. W Polsce w 1980 r. mieszkało około 38 067 000 ludzi.
3 4 3