Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-03T11:50:55+01:00
Szanghaj – stacja kolejowa w Szanghaju, w Chinach. Jest jedną z największych stacji kolejowych w kraju. Posiada 7 peronów,pierwsza komercyjna linia kolei magnetycznej na świecie. Budowa rozpoczęła się w marcu 2001, a oddanie do użytku pasażerskiego nastąpiło dwa lata później 1 stycznia 2004. Pociąg został wyprodukowany w Niemczech. Linia ma 30,5 km i dwie stacje.Linia jest obsługiwana przez Shanghai Maglev Transportation Development Co., Ltd.
Pociąg może osiągnąć prędkość 350 kilometrów na godzinę w 2 minuty, a maksymalnie w normalnej eksploatacji - 431 km/h. Podczas testu 12 listopada 2003, pociąg osiągnął maksymalną prędkość wynoszącą 501 km/h.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T12:18:08+01:00
Szanghaj to miasto położone w Chinach. Jego powierzchnia wynosi 7037 km(kwadratowych) . W 2008 roku ludność wzrosła do 18 884 600 mln . Szanghaj to największe miasto w Republice Chińskiej. Prawidłowo rozwija się tam gospodarka, komunikacja , a przede wszystkim handel. Obecnie odnotowano 324 największe budynki , które powstały w Szanghaju. Położony jest u ujścia rzeki Jangcy. Występują tam wszystkie cztery pory roku . Jesień i wiosna są ciepłe, dlatego właśnie w tym okresie można spotkać tam najwięcej turystów. Zima zaczyna się w połowie grudnia , natomiast kończy w lutym . Szanghaj to najlepiej zorganizowany system transportu. Powietrze oraz ulice są czyste. Publiczny transport ciągle się rozwija. Urzędowym językiem w Szanghaju jest mandaryński , chociaż często słyszy się , że większość ludności posługuje się językiem chińskim. Tradycyjne domy, zwane Shikumen, były budowane tu już od bardzo dawna. Wykonane są one głównie z czarnej albo szarej cegły. W mieszkaniach tych pełno jest przejść do innych pokoi o charakterystycznych łukach. Ostatnio jednak coraz mniej mieszkańców Szanghaju buduje takie domy. Tak jak wszystkie tradycyjne domy w Chinach i Shikumen miały dziedzińce. Jednak z powodu braku miejsce były one, podobnie jak pokoje, bardzo małe. Przed II wojną światową ponad 80% ludności miasta mieszkało w takich domach.

;)