Odpowiedzi

2010-02-03T12:06:27+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T12:11:25+01:00
Stężenie procentowe = (masa substancji÷masa roztworu) ×100%
po przekształceniu: masa roztworu = (100%×masa substancji)÷stężenie procentowe

masa substancji = 50 g
stężenie procentowe = 1%
Podstawiając do wzoru:
masa roztowru = (100% × 50)÷1% = 5000% ÷1% = 5000 gram

masa roztworu = masa substancji + masa wody
czyli masa wody = 5000 - 50 = 4950 gram
2 5 2