A) Jaka jest wysokość prostopadłościanu którego objętość wynosi 175 cm [sześciennych] a pole jego podstawy wynosi 25 cm [kwadratowych]

b) Oblicz objętość sześcianu którego pole powierzchni całkkowitej wynosi 54 cm [kwadratowych]

c)Oblicz pole powierzchni całkowitej sześcianu którego objętość wynosi 8 cm [sześciennych]

PROSZĘ O OBLICZENIA !!!

2

Odpowiedzi

2010-02-03T12:31:57+01:00
A) Jaka jest wysokość prostopadłościanu którego objętość wynosi 175 cm [sześciennych] a pole jego podstawy wynosi 25 cm [kwadratowych]

V = a*b*h
175 = a*b*h
P = a*b = 25
25 = a²
a = 5

Mamy zatem prostopadłościan o podstawie kwadratowej i krawędzi 5
175 = 5*5*h
h = 175 : 25
h = 7

Odp Wysokość wynosi 7 cm

b) Oblicz objętość sześcianu którego pole powierzchni całkowitej wynosi 54 cm [kwadratowych]
P = 6a²
54 cm ² = 6a² / :6
a² = 9
a = 3
V = a³
V = 3³ = 3*3*3 = 27 cm³

Odp Objętość sześcianu wynosi 27 cm³

c)Oblicz pole powierzchni całkowitej sześcianu którego objętość wynosi 8 cm [sześciennych]
V = a³
8cm³ = a³
a = ³√8
a = 2
P = 6a²
P = 6 *2²
P = 6 * 4
P = 24cm²

Odp Pole powierzchni sześcianu wynosi 24cm²
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T12:38:34+01:00
A)
V=175 cm³
Pp=25 cm
H=?

V=Pp*H
175 = 25*H
H= 175:25
H= 7 cm

Odp. Wysokość wynosi 7 cm.

b)
Pc=54 cm²
V=?

Pc=6*P
P- pole kwadratu

54=6*P
P=54:6
P=9 cm²

P=a²
9=a²
a= 3 cm

V=a³
V=3³=27 cm³

Odp. Objętość sześcianu wynosi 27 cm³.

c)
V=8 cm³
V=a³
8=a³
a=2 cm

Pc=6*a²
Pc=6*2²= 6*4
Pc=24 cm²

Odp. Pole powierzchni całkowitej wynosi 24 cm².