A) Kąt ostry trapezu prostokątnego ma miarę 17 stopni.Jaką miarę ma kąt rozwarty tego trapezu ?

B)Jeden z kątów trapezu prostokątnego ma miarę 110 stopni. Jakie miary mają pozostałe kąty tego trapezu ?

proszę o szybką odpowiedź ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T13:12:33+01:00
A) 360 - 90 - 90 -17 = 180 - 17 = 163
b)360 - 90 - 90 - 110 =180 - 110 = 70
dwa kąty proste i trzeci 70
13 4 13
2010-02-03T13:19:39+01:00
A)Suma kątów w trapezie prostokątnym wynosi 360°, jak wiadomo dwa kąty będą miały po 90°, kat ostry, co wynika z zadania ma 17°, więc pozostaje nam tylko obliczyć kąt rozwarty tego trapezu:

360°-(90°x2+17°)=163°tj. odpowiedź na powyższe zadanie;))

B)Teraz mamy sytuację odwrotną do poprzedniego zadania. Musimy obliczyć kąt ostry, rozwarty wiemy że ma 110°, a pozostałe dwa są kątami prostymi.

360°-(90°x2+110°)=70°
Odp:
2 kąty mają po 90°
1 kąt ma 110°
1 kąt ma 70°
5 4 5