1.Właściciel warsztatu samochodowego postanowił zakupić nowe urządzenia i zamierza zaciągnąć kredyt w wysokości 35 000 zł na okres 2 lat. Bank zaproponował oprocentowanie roczne w wysokości 20% od całej kwoty, rozkładając kredyt i oprocentowanie na raty, płatne co miesiąc w równej wysokości i niezależne od spłaconej kwoty. Ile wynosi rata miesięczna zaciągniętego kredytu?
wynik: 2100 zł


2.Salon samochodowy proponuje na zakup nowego samochodu trzyletni kredyt, z oprocentowaniem 18,5% rocznie. Jaki procent zaciągniętego kredytu w wysokości 20 000 zł będą stanowiły odsetki?
wynik: 66,4%

2

Odpowiedzi

2010-02-03T14:00:41+01:00
35 000 • 20%=7000
35 000zł + 7000zł=42 000zł

42 000zł •20%=8400zł
42 000 +8400=50400zł
50400 :24=2100 zł

Odp. Miesięczna rata wynosi 2100 zł.

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T14:05:05+01:00
Zadanie 1.
35000+0,2*35000=42000
42000+0,2*42000=50400
50400/24=2100zł

Zadanie 2.
20000*0,185=3700
3*3700+20000=31100

20000/31100=66,4%
1 1 1