A.) W zakładzie krawieckim pracują 22 kobiety co stanowi 11 % całej załogi . Ile osób pracuje w tym zakładzie .
Obliczenia .................................................
Odpowiedź ................................................

b.) W autobusie jechało30 osób , spośród których 3 rozmawiały przez telefon komórkowy . Ile procent pasażerów autobusu rozmawiało przez telefon ?
Obliczenia .................................................
Odpowiedź ................................................

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T14:13:48+01:00
A)
11%-->22
100%-->x
x=(100%*22):11%=200
odp.: W zakładzie pracuje 200 osób

b)
30-->100%
3-->x%
x=(3*100%):30
x=10%
odp.: Przez telefon rozmawiało 10% pasażerów.

2010-02-03T14:15:10+01:00
A) 22 kobiety---- 11%
x ----- 100%
x= (100% *22) : 11%
x= 2200 :11
x=200

odp w tym zakladzie pracuje 200 osob



b) 30--- 100%
3 --- x
x= (3* 100%) :30
x= 300% : 30
x= 10%
odp: przez telefon rozmawialo 10 % pasazerow autobusu
2010-02-03T14:16:36+01:00
A)
22- 11%
x - 100%

x=(22*100):11=2200:11=200
Odp.: Wzakładzie pracuje 200 osób.
b)
liczba wszystkich osób-30
liczba osób rozmawiających-3

30:3=10%
Odp.: Przez telefon rozmawia 10% wszystkich osób.
;)