Wyrażenia algebraiczne
Zad.1
Zapisz w postaci sumy algebraicznej:
a)obwód trójkąta równobocznego o boku długości 2y+ 5z,
b)obwód prostokąta o bokach długości 2x + y i 3x - 2y . Jak bym mógł prosić z rysunkami do tego zadania byłbym bardzo wdzięczny.
Zad.2
Właściciel sklepu zamówił w hurtowni 20kg truskawek i 15 kg czereśni. Ile zapłacił za te owoce, jeśli kilogram truskawek kosztował p złotych, a kilogram czereśni o 3 zł więcej?
Zad.3
Cukierki Dumbo są o 50% droższe od cukierków Bambo. Cukierki Bambo kosztują x złotych i y groszy za kilogram. Zosia kupiła 30 dag cukierków Bambo i 20 dag cukierków Dumbo. Za te zakupy zapłaciła banknotem stuzłotowym. Zapisz w jak najprostszej postaci, ile reszty otrzymała.
Tylko proszę do każdego zadania objaśnienia dlaczego tak, a nie inaczej, bo kiedyś też dodałem tu zadanie,a pani kazała mi to wytłumaczyć i nie umiałem.Więc jak bym mógł prosić o wyjaśnienie,dam najlepszą, a poza tym jak na tyle pkt. to i tak za proste zadanie (chyba).A, jeszcze jedno jak bym mógł prosić na już.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T14:36:12+01:00
Zad.1
Zapisz w postaci sumy algebraicznej:
a)obwód trójkąta równobocznego o boku długości 2y+ 5z,
b)obwód prostokąta o bokach długości 2x + y i 3x - 2y . Jak bym mógł prosić z rysunkami do tego zadania byłbym bardzo wdzięczny.

a) bok rownoboczny ma wszystkie bok rowne a więc:
Obw = 3(2y+5z)
b) Obw = 2(2x+y)+ 2(3x-2y)
bo obwod prostokąta to suma wszystkich boków.
___________________________________________________________

Zad.2
Właściciel sklepu zamówił w hurtowni 20kg truskawek i 15 kg czereśni. Ile zapłacił za te owoce, jeśli kilogram truskawek kosztował p złotych, a kilogram czereśni o 3 zł więcej?

20kg * p + 15kg * (p+3)

ten pan kupił 20 kilogramów truskawek, gdzie jeden kilogram kosztował p złotych. Czyli zapłacił 20p. Kupił też 15 kilogramów czereśni, których kilogram kosztował o 3zł więcej niż p czyli p+3. Stąd 15*(p+3). No i dodanie tych dwoch cen to wlasnie nasza odpowiedz.
_________________________________________________________

Zad.3
Cukierki Dumbo są o 50% droższe od cukierków Bambo. Cukierki Bambo kosztują x złotych i y groszy za kilogram. Zosia kupiła 30 dag cukierków Bambo i 20 dag cukierków Dumbo. Za te zakupy zapłaciła banknotem stuzłotowym. Zapisz w jak najprostszej postaci, ile reszty otrzymała.

Bambo kosztują x złotych + y groszy. Czyli po prostu x+y.

Cukierki Dumbo kosztują o połowę więcej, a więc tyle co bambo + jeszcze połowę ich wartości: (x+y) + ½(x+y)

Zosia kupiła 30dag czyli 0,3kg Bambo i 20dag czyli 0,2 kg Dumbo:

0,3*(x+y) + 0,2[(x+y)+½(x+y)]

zapłaciła 100zł a więc reszta to:

100 - (0,3*(x+y) + 0,2[(x+y)+½(x+y)] )
14 5 14
2010-02-03T15:54:06+01:00
Zad.1
Zapisz w postaci sumy algebraicznej:
a)obwód trójkąta równobocznego o boku długości 2y+ 5z,
b)obwód prostokąta o bokach długości 2x + y i 3x - 2y . Jak bym mógł prosić z rysunkami do tego zadania byłbym bardzo wdzięczny.

a) bok rownoboczny ma wszystkie bok rowne a więc:
Obw = 3(2y+5z)
b) Obw = 2(2x+y)+ 2(3x-2y)
bo obwod prostokąta to suma wszystkich boków.




Zad.2
Właściciel sklepu zamówił w hurtowni 20kg truskawek i 15 kg czereśni. Ile zapłacił za te owoce, jeśli kilogram truskawek kosztował p złotych, a kilogram czreśni o 3 zł więcej?
20kg * p + 15kg * (p+3)
ten pan kupił 20 kilogramów truskawek, gdzie jeden kilogram kosztował p złotych. Czyli zapłacił 20p. Kupił też 15 kilogramów czereśni, których kilogram kosztował o 3zł więcej niż p czyli p+3. Stąd 15*(p+3). No i dodanie tych dwoch cen to wlasnie nasza odpowiedz.




Zad.3
Cukierki Dumbo są o 50% droższe od cukierków Bambo. Cukierki Bambo kosztują x złotych i y groszy za kilogram. Zosia kupiła 30 dag cukierków Bambo i 20 dag cukierków Dumbo. Za te zakupy zapłaciła banknotem stuzłotowym. Zapisz w jak najprostszej postaci, ile reszty otrzymała.
Bambo kosztują x złotych + y groszy. Czyli po prostu x+y.
Cukierki Dumbo kosztują o połowę więcej, a więc tyle co bambo + jeszcze połowę ich wartości: (x+y) + ½(x+y)
Zosia kupiła 30dag czyli 0,3kg Bambo i 20dag czyli 0,2 kg Dumbo:
0,3*(x+y) + 0,2[(x+y)+½(x+y)]
zapłaciła 100zł a więc reszta to:
100 - (0,3*(x+y) + 0,2[(x+y)+½(x+y)] )
5 5 5
2010-02-03T16:44:27+01:00
Zad.1

a) trójkąt równoboczny ma wszystkie boki równe, czyli:

Obw = 3*(2y+5z)

b) prostokąt
Obw = 2*(2x+y)+ 2*(3x-2y)


Zad.2
Właściciel sklepu zamówił w hurtowni 20kg truskawek i 15 kg czereśni. Ile zapłacił za te owoce, jeśli kilogram truskawek kosztował p złotych, a kilogram czereśni o 3 zł więcej?

20kg- truskawki
15kg- czereśnie
p - cena za 1kg tuskawek
p+3 - cena za 1kg czereśni

20 * p + 15 * (p+3) = 20p + 15p+45= 35p+45


Zad.3
Cukierki Dumbo są o 50% droższe od cukierków Bambo. Cukierki Bambo kosztują x złotych i y groszy za kilogram. Zosia kupiła 30 dag cukierków Bambo i 20 dag cukierków Dumbo. Za te zakupy zapłaciła banknotem stuzłotowym. Zapisz w jak najprostszej postaci, ile reszty otrzymała.

x- złotówki
y- grosze

x+y -tyle kosztują cukierki bambo
(x+y) + ½(x+y) -tyle kosztują cukierki Dumbo bo są o połowę droższe, a więc tyle co bambo + jeszcze połowę ich wartości, czyli: (x+y) + ½(x+y)

Zosia kupiła 30dag tj. 0,3kg Bambo i 20dag tj. 0,2 kg Dumbo, czyli:

0,3*(x+y) + 0,2[(x+y)+½(x+y)]

zapłaciła 100zł więc reszta to:

100 - (0,3*(x+y) + 0,2[(x+y)+½(x+y)] )

POZDRAWIAM :)
8 5 8