Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T14:21:15+01:00
Skałka (1163 m n.p.m.) – szczyt w Beskidzie Sądeckim.

lub

Skałka - naturalny teren wspinaczkowy o niewielkiej, do kilkudziesięciu metrów, wysokości.
1 5 1
2010-02-03T14:21:46+01:00
Skałka to taki teren wspinaczkowy naturalnie utworzony. Najczęściej z wapnia, piaskowca lub granitu. Wysokość nie wielka, do kilkudziesięciu metrów.

;)
9 3 9
  • Użytkownik Zadane
2010-02-03T14:32:09+01:00
Skałka (1163 m n.p.m.) – szczyt w Beskidzie Sądeckim.

Masyw Skałki wznosi się w głównym grzbiecie Pasma Radziejowej, pomiędzy Rokitą a Przehybą. Szczytowe partie stanowi zalesiony grzbiet przebiegający równoleżnikowo, kulminujący w trzech wierzchołkach. Mają one wysokość (kolejno z zachodu na wschód): 1137, 1156 oraz 1163 m n.p.m. Z najwyższej kulminacji odbiega w kierunku północnym boczny grzbiet Jasiennika, rozgałęziający się następnie na dwie odnogi: zachodnią ze Spadziami (1058 m n.p.m.) i północną z Będzikówką (972 m n.p.m.). Północne stoki opadają do doliny Majdańskiego Potoku, natomiast południowe – ku dolinie Sopotnickiego Potoku. Na zboczach znajdują się skałki, z których jedna, zwana Kamieniem Świętej Kingi, została uznana za pomnik przyrody nieożywionej. Jak informuje postawiona w 2004 r. tablica, według legendy w 1285 r. odpoczywała tu św. Kinga, uciekając przed Tatarami w Pieniny.
2 2 2