Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T14:25:47+01:00
Ania z zielonego wzgórza i sierotka marysia
9 2 9
2010-02-03T14:30:02+01:00
Ania ( z zielonego wzgórza)
Mary ( z tajemniczego ogrodu)
Marysia (sierotka)
7 3 7
2010-02-03T14:41:27+01:00
Bohater literacki

postać literacka, której dzieje i charakter odgrywają zasadniczą rolę w utworze, tzn. wytyczają bieg jednego z wątków lub ilustrują problem. Bohater literacki może być postacią aktywną bądź pasywną. Każdy okres w literaturze wykreował własny model bohatera, stanowiący sumę cech i tendencji epoki, np. bohater romantyczny.

W literaturze współczesnej bohater ukazywany jest przeważnie z różnych stron, ponieważ chodzi o wszechstronną prezentację psychiki, a nie o wykreowanie typ

Ania ( z zielonego wzgórza)
Mary ( z tajemniczego ogrodu)
Marysia (sierotka)
8 4 8