Układy równań. Z rozwiązaniem :3

30. pewien chłopiec, zapytany o swój wiek, odpowiedział:
- Dwadzieścia lat temu moja babcia była dwa razy starsza od mojej mamy. Dziś moja babcia ma dwa razy tyle lat, ile miała moja mama w dniu, gdy ja się urodziłem.
Ile lat ma ten mądrala?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T14:39:34+01:00
B - wiek babci
m - wiek mamy
c - wiek chłopca
Otrzymujemy układ równań:
b-20=2(m-20)
b=2(m-c)

b=2m-20
b=2m-2c
Odejmujemy drugie równanie od pierwszego, otrzymując
-20+2c=0
2c=20
c=10

Chłopiec ma 10 lat.
2010-02-03T14:41:30+01:00
W związku z nasza rozmową na PW i gg, zadanie wysłałam na Twojego maila. ;)