Mam Pytanie na temat twierdzenia Talesa.
ogólnie mogę powiedzieć ze w miarę rozumiem o co w tym chodzi ale niestety nie zawsze jest różowo...

Na czym polega stosunek boków? skąd wiedzieć które boki brać aby utworzyć proporcje? prawie za każdym razem robię źle proporcje i nie mam pojęcia dlaczego :(

Proszę o w miarę logiczne wytłumaczenie które odcinki z którymi wiązać.

A konkretnie jak zrobić proporcje żeby obliczać poszczególne odcinki.

Np: kiedy trzeba obliczyć którąś z prostych równoległych mając podane niektóre boki.

Bardzo proszę o odpowiedz ewentualnie jakąś stronę gdzie jest do dobrze wytłumaczone

Z góry dziękuję.

2

Odpowiedzi

2010-02-03T14:59:26+01:00
Jeżeli np.mamy dwa prostokąty i jeden ma wymiary 1cm x 2 cm a drógi np 2 cm x 4cm to musisz długi bok tego większego prostokąta podzielić na długi bok tego małego i musi wyjść krótki bok dużego czyli np:

F2~F1

k=4:2=2

4-długi bok dużego prostokąta
2-długi bok małego prostokąta
2-krótki bok dużego prostokąta
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T15:04:09+01:00
To tak zauważ, że są boki dawane proporcjoanlnie np te dłuższe do dluższych ,krótsze do krótszych albo krótsze do dłuzszych Można stwożyć różnie kombinacje jednak musza one być takie same np. dłuższe dłuższe przez krótrze ta z kątem ostrym.
Ja ci napiszę te możliwe co nam babka podała na matmie i dołącze rysunek.

ab/bc = ad/de
tam gdzie / jest kreska ułamkowa
ab/ad=bc/de
ab/ac=ad/ae
ab/bd=ac/ce
ad/bd=ae/ce