Zad 9 str 114 Matematyka z plusem dla klasy 2 gimnazjum
w wiadrze jest solanka dziesięcioprocentowa a w beczce solanka dwuprocentowa .Gdybyśmy przelali połowę zawartości wiadra do beczki to otrzymalibyśmy 40g trzyprocentowej solanki.Ile solanki jest w wiadrze a ile w beczce ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T14:55:18+01:00
X - solanka w wiadrze
y - solanka w beczce

1/2x + y = 40 kg /* 2
0,1x/2 + 0,02y = 1,2 kg /* 2

x + 2y = 80 kg
0,1x + 0,004y = 2,4 kg / * (-10)

x + 2y = 80 kg
-x - 0,4y = -24 kg

1,6y = 56 kg
y = 35 kg


1/2x + 35 = 40 / x 2
x + 70 = 80
x = 10 kg

x=10kg
y=35kg

W wiadrze jest 10kg solanki, a w beczce 35kg.
  • Użytkownik Zadane
2010-02-03T14:56:05+01:00
1/2x + y = 40 kg / x 2
0,1x/2 + 0,02y = 1,2 kg / x 2

x + 2y = 80 kg
0,1x + 0,004y = 2,4 kg / x (-10)

x + 2y = 80 kg
-x - 0,4y = -24 kg

1,6y = 56 kg
y = 35 kg .

1/2x + 35 = 40 / x 2
x + 70 = 80
x = 10