do dziesięciu szklanek o pojemności 0,2 litra wlano wodę. pierwszą szklankę napełniono po brzeg. W każdej następnej szklance znajdowało się o połowę mniej wody niż w szklance poprzedniej. Czy woda ze wszystkich szklanek zmieści się w dwóch szklankach??

proszę o obliczenia :P

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T15:04:33+01:00
10 szklanek
1. 0,2l
2. 0,2l / 2 = 0,1l
3. 0,1l/ 2 =0,05l
4. 0,05/2=0,025l
5. 0,025l/2=0,0125l
6. 0,0125l/2=0,00625l
7. 0,00625l/2=0,003125l
8. 0,003125l/2=0,0015625l
9. 0,0015625l/2=0,00078125l
10. 0,00078125l/2=0,000390625l

Teraz wszystko dodajemy, wychodzi:
0,399609375 ≈≈ 0,4l
Odpowiedź: Woda zmieści się w 2 szklankach.
10 3 10
2010-02-03T15:07:47+01:00
1.0,2
2.0,1
3.0,05
4.0,25
5.0,0125
6.0,00625
7.0,003125
8.0,0015625
9.0,00078125
10.0,000390625

0,1+0,05+0,25+0,0125+0,00625+0,003125+0,0015625+0,00078125+0,000390625=0,199609375
Odp.: Woda ze wszystkich szklanek zmieści się w dwóch szklankach.




3 2 3