Pilne! Prosze o pomoc! Z Góry bardzo dziekuje!
1. Szescian ma krawedz dlugosci 50 cm. Oblicz
a) powierzchnie całkowita tego szescianu w centymetrach kwadratowych i metrach kwadratowych
b) objetosc tego szescianu (w litrach)
2. Prostopadłościan ma wymiary 40 cm x 3 dm x 0.5 cm . Oblicz:
a)sume dlugosci wszystkich jego krawedzi (w centymetrach)
b) objetosc tego prostopadłoscianu ( w litrach)
c) jego pole powierzchni ( w metrach kwadratowych)

3. Trzy prostokaty sa podobne w skali 3:4. Stosunek pól prostokata wynosi .......... a stosunek ich obwodow..........
4. Boki trojkata ABC maja dlugosci 7 cm, 5 cm,i 6 cm. Boki trojkata A`B`C` podobnego do trojkata ABC w skali ½ maja dlugosci:



Bardzo prosze o pomoc... Daje tylko tyle bo wiecej nie mam...
z gory jeszcze raz dziekuje:)

2

Odpowiedzi

2010-02-03T15:28:01+01:00
1.a
Ppc=6*50*50=6*250=1500(cm kwadratowych)
b nie umiem, sorki
2.a
4*40+4*30+4*0,5=160+120+2=282(cm)
b nie umiem, sorki
c
2*0,3*0,4+2*0,3*0,05+2*0,4*0,05=0,24+0,03+0,04=0,31(m kwadratowych)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T15:47:26+01:00
Zad1
a)50*50=250cm2
250cm2*6=1500cm2
1500cm2=0,15m2
b)50*50*50=12500cm2=12,5dm2=12,5l

zad2
a)3dm=30cm
40*4=160cm
30*4=120cm
0,5*4=2
160+120+2=282cm
b)40cm*30cm*2cm=2400cm3
2400cm2=2,4dm3=2,4l
c)2cm*30cm=60cm2
30cm*40cm=120cm2
40cm*2cm=80cm2
P=2*60cm2+2*120cm2+2*80cm2=120cm2+240cm2+160cm2=520cm2=0,052m2
reszty nie wiem