UKŁADY RÓWNAŃ
z rozwiązaniami

29. W sklepie mięsnym Krasnal ceny są ustalone tak, że na oddzieleniu schabu od kości właściciel nic nie zarabia i nic nie traci. Ile przeciętnie ważą kości, a ile mięso w 1kg schabu z kością?
Obrazek do zad. : 1kg schabu z kością – 13 zł.
1 kg schabu bez kości – 16 zł.
1kg kości bez schabu - 4 zł

28. Suma cyfr pewnej nieparzystej liczby trzycyfrowej podzielnej przez 5 wynosi 16. Jeżeli ostatnią cyfrę przestawimy na początek tej liczby, to otrzymamy liczbę o 72 większą. O jakiej liczbie trzycyfrowej mowa?

27. Dwaj handlarze wielbłądów, Hasan i Ali, postanowili sprzedać swoje wielbłądy i zostać handlarzami owiec. Na bazarze dostali po 10 drahm za każdego wielbłąda. Za otrzymane pieniądze kupili owce, po 6 drahm za sztukę. Gdy wracali z bazaru, Hasan powiedział:
- Mogliśmy zostawić dla siebie chociaż dwa wielbłądy.
- Ale wtedy kupilibyśmy o połowę owiec mniej i zabrakłoby nam dwóch drahm na muła – odpowiedział Ali.
Ile owiec kupili Husan i Ali?

26. Pan Marcin kupił 4 akcje Bimu i 3 akcje Bomu, a pan Wojtek kupił w tym samym czasie 3 akcje Bimu i 4 akcje Bamu. Po miesiącu okazało się, że pan Marcin zarobił na swoich akcjach 25zł, a pan Wojtek 24zł. Jaki zysk w ciągu tego miesiąca przyniosła jedna akcja Bimi, a jaki jedna akcja Bomu?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-03T15:09:36+01:00
29.
Cena - 13 zl
Cena - 16x + 4y = 13zl

(x+y=1
(16x+4y=13
(4y=4-4x
(16x+4y=13
16x+4-4x=13
12x=13-4
12x=9
x=³/₄
x+y=1
y=1-x
y=1- ³/₄
y=¼
Odp: Przeciętnie jest ³/₄ kg mięsa i ¼ kg kości w 1 kg mięsa z kością.

zad.28

x -cyfra setek
y - cyfra dziesiątek
5 - cyfra jedności

szukana liczba to: 100x+10y + 5
jak przestawimy ostatnią cyfrę na początek to otrzymamy liczbę: 100*5 + 10x + 1y

tworze układ:
suma cyfr: x + y + 5 = 16
liczba o 72 większa: 500 + 10x + y = 100x + 10y + 5

x+y=11
-90x - 9y = -423 /:9
__________________
-10x - y = -47

x + y = 11
-10x - y = -47

x + y - 10x - y = 11 - 47
-9x = -36 /: (-9)
x = 4


4 + y = 11
y = 7

czyli ta liczba to 475

zad.27

x- il. wielbłądów
y- il. owiec

10x=6y+4
10(x-2)=3y+2

10x=6y+4
10x-20=3y+2

x=0,6y+0,4
10(0,6y+0,4)-20=3y+2

6y+4-20=3y+2
3y=18
y=6

x=0,6*6+4
x=4

x=4
y=6

zad.26

x- akcja Bimu
y-akcja Bomu

4x+3y= 25 / * (-3)
3x+4y=24 / * 4 (*)

-12x-9y=-75
12x+16y=96
podkreśl i znak dodawania
7y=21 / :7
y=3

3x+4*3=24
y=3

3x+12=24 / -12
y=3

3x=12/ :3
y=3

x=4
y=3

przepisałam z zeszytu powinno być dobrze:)
2010-02-03T15:23:27+01:00
Wszystkie odpowiedzi masz na tym mailu : [email protected]
tu coś dodać mi się nie chciały :x