Zadanie dotyczy twierdzenia Pitagorasa:

Przyjrzyj się rysunkowi. (jest dodany jako załącznik)
Smycz psa ma długość 6 m. Kot położył się
w odległości 7,5 m od psa. Czy kot
może się czuć bezpiecznie?

Proszę o obliczenia (dokładne) oraz o wynik.
Nie trzeba pisać odpowiedzi. Dziękuję ;]

*Jakby wymiary nie były zbyt widoczne to jest tak:
linia pozioma - 2 m
linia pionowa - 3 m

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T15:03:00+01:00
Rozwiązanie z rysunkiem
2 5 2
2010-02-03T15:09:26+01:00
A więc tak. Od 7,5m odejmujemy 2m bo pies siedzi za tym co trzyma jego smycz.


7,5-2 =5,5


no i teraz czysta matematyka. ( będę dawał coś takiego ^ zamiast kwadratu bo nie wiem jak go zrobić ;)


a^ + b ^ = c ^

a^ + 3^ = 6 ^
a^=6^ - 3 ^
a ^ =36 - 9
a^ =27/ pierwiastkujemy
a = w przybliżeniu ( takie falowane = ) 5.196


5,5 - 5.196=0.304


Odp. Kot może się czuć bezpiecznie.





1 1 1