Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-03T15:03:15+01:00
Fala poprzeczna występuje wtedy, gdy kierunek drgań cząsteczek jest prostopadły do kierunku rozchodzenia się fali.

Pala podłużna występuje wtedy , gdy kierunek drgań cząsteczek jest zgodny z kierunkiem rozchodzenia się fali.
12 4 12
  • Użytkownik Zadane
2010-02-03T15:04:12+01:00
Fala poprzeczna jest to fala, w której kierunek drgań cząstek ośrodka jest prostopadły do kierunku rozchodzenia się fali.

Fala podłużna to fala, której drgania odbywają się w kierunku równoległym do kierunku jej rozchodzenia się. Przykładem fali podłużnej jest fala dźwiękowa.

proszę :)
11 4 11