Rozwiąż układ równań .

1)
6x+9y=15
2x+3y=3

2)
½x - y=1
x-2y= 2

3)
Do danego równania :
A) x-y =2 dopisz drugie takie równanie , a by utworzony układ równań miał jedno rozwiązanie
b) x-3y=6 dopisz drugie takie równanie , aby utworzony układ równań miał nieskończenie wiele rozwiązań
c) 2x-y=7 dopisz drugie takie równanie , aby utworzony układ równań był sprzeczny

Proszę o dokładne rozwiązania ... z góry dzięki :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T15:15:47+01:00
1)
6x+9y=15
2x+3y=3 /*(-3)

6x+9y=15
-6x-9y=-9

0=6
UKŁAD SPRZECZNY

2)
½x - y=1 /*(-2)
x-2y= 2

-x+2y=-2
x-2y=2

0=0
UKŁAD NIEOZNACZONY
1 5 1
2010-02-03T15:19:44+01:00
1)6x+9y=15
2x+3y=3
6x=15-9y/:6
3y=3-2x/:3
x=2½-1½y
y=1-2/3x
x=2,5-1,5y
y=1-2/3(2,5-1,5y)
x=2,5-1,5y
y=1-1 2/3-1y
x=2,5-1,5y
y+y=-2/3
x=2,5-1,5y
2y=-2/3/:2
x=2,5-1,5y
y=-1/3
x=2,5-1,5(-1/3)
y=-1/3
x=2,5+0,5
y=-1/3
x=3