Gdy Piotr zapytał Grzegorza,ile ma lat usłyszał taką odpowiedz.Gdy Ja byłem
w twoim wieku byłeś odemnie cztery razy młodszy,Gdy ty będziesz w moim wieku będe miał 40 lat.Ile Lat Mają Chłopcy.



Prosze o pomoc . Prosze o ułożenie równania razem z jego rozwiązaniem .

2

Odpowiedzi

2010-02-03T15:22:23+01:00
Jeden chlopiec ma 10 lat.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T15:27:26+01:00
X= Grzegorz
y=Piotr

x:4=y
y*4=40 |:4

x:4=y
y=40:4

x:4=y
y=10
(podstawiamy do wzoru)
x:4=10 |*4
x=10*4
x=40

Grzegorz =40
Piotr = 10
5 1 5