Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T16:22:49+01:00
Odruchy bezwarunkowo to odruchy wrodzone, są to np. płach dziecka, ssanie mleka, zwężanie się żrenicy przy jasnym świetle, "odruch kolanowy".
Odruchy warunkowe to takie to inaczej nabyte w ciągu życia. Mogą to być np,: wydzielanie śliny na widok jedzenia, zatrzymanie się na czerwonym świetle, powitanie z kimś, rodość z dobrej oceny itd.
9 4 9
2010-02-03T18:31:23+01:00
Odruchy bezwarunkowe to te dziedziczymy po przodkach,słuza zaspokajaniu potrzeb zyciowych, ochraniaja przed niebezpieczeństwe, np. płacz u noworodka ssanie kciuka

Odruchy warunkowe to te które stanowią lepszą forma przystosowania organizmu so środowiska, pozwalaja przewidywać co sie stanie po pewnym czasie, pomagaja w unikaniu niebezpieczenstw, zaspokajaja w duzej mierze potrzeby organizmu, wymagaja powtarzania te odruch poniewaz szybko zanikają np. zatrzymywanie sie na czerwonym świetle


Odruch- jest to automatyczna reakcja na bodziec zewnętrzny lub wewnętrzny, zachodzi przy udziale ukł. nerwowego
10 3 10
2010-02-03T21:10:26+01:00
Wyróżnia się 2 typy odruchów:
-bezwarunkowe(wrodzone)
-warunkowe(nabyte)
Odruchy bezwarunkowe są automatyczne ,niezmienne i wykonywane bez udziału świadomości, np.cofanie reki przy sparzeniu.
Odruchy warunkowe są nabywane w czasie życia osobniczego, w ich powstaniu uczestniczy mózg.Wytwarzają się na bazie odruchu bezwarunkowego,w czasie nabywania przez organizm doświadczenia,odpowiednie łuki odruchowe powstają w trakcie uczenie się ;)
7 3 7