Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T15:43:27+01:00
Napis na tej żarówce informuje nas o tym że żarówka ta jest przystosowana do napięcia 220 V i wówczas ma moc 60 W.
opór żarówki
P = U²/R
R = U²/P = (220 V)²/ 60 W = 48400 V² / 60 W ≈ 807 Ω
Natężenie przy napięciu 220V
I₁ = P₁/U₁ = 60 W/ 220 V = 0,27 A
Natężenie przy napięciu 110 V
I₂ = U₂/R = 110V / 807 Ω ≈ 0,14 A
Moc przy napięciu 110V
P₂ = U₂²/R = (110 V)² /807 Ω ≈ 15 W
5 5 5
2010-02-03T16:00:35+01:00
Informacje na żarówce : 60W jest to moc tej żarówki, 220V, jest to napięcie, do którego jest przystosowana

Tak więc dane:
U₂=110V
P₁=60W
U₁=220V

Wzory:

I = P/U
R = U²/P ( Wzór ten wynika z przekształcenia:

R=U/I (Podstawiamy wzór na I)
R=U/P/U
R=U²/P

Obliczenia:

I₁=P₁/U₁
I₁=0,27 A - Natężenie przy napięciu 220V

R = U²/P = (220 V)²/ 60 W ≈ 807 Ω

Natężenie przy 110V można wyliczyć z wzoru I=U₂/R

I=U₂/R
I=110V/807Ω
I≈0,14A

Przekształcając dalej wzór : R = U²/P
potrzebujemy otrzymać wzór na P

P₂=U₂²/R

P=(110V)²/807Ω
P=14,99... W
P≈15W
3 3 3