Opisz rzekę płynącą najbliżej twojego miejsccaa zamieszkania.
Nazwa: Brda
skąd wypływa?
gdzie uchodzi ?
jaakie ma brzegi -wysokie czy niskie
czy ma wiele zakręętów
jest wąska czy szeroka
jaki szybki jest jej nurrt
podaj przynajmiej dwiee rośliny co rosną na jej brzegach
podaj przynajmnij trzy zwierzęta cco żyją w nij
w jaki sposóbb rzeka zmieenia krajobraz
na jutro to pomo bo na OCENE

3

Odpowiedzi

2010-02-03T16:14:07+01:00
Rzeka wypływa na wysokości ok. 181 m n.p.m. z Jeziora Smołowe, wśród moren czołowych Pojezierza Bytowskiego na północny wschód od Miastka.
Ujście do Wisły na wysokości 28,8 m n.p.m. następuje w dzielnicy Bydgoszczy zwanej Brdyujściem.
Szerokość koryta rzeki jest zmienna, niektóre odcinki Doliny Brdy mają charakter wąskich i głębokich rynien o stromych zboczach, w niektórych rzeka meandruje.
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T16:24:23+01:00
Wypływa: z jeziora Smołowo, około 7 km na wschód od Miastka.
Uchodzi: do Wisły
Brzegi: niskie
Ma wiele zakrętów
Ma około 5km, sam/a oceń czy szeroka ;D
Różnie, czasem nurt jest bardzo szybki, czasem bardzo wolny.
Rośliny: pałka wodna, trzcina pospolita
Zwierzęta: kaczki, wydry, łabędzie...
Dodaje uroku jej okolicy, bardzo umila życie mieszkańcom, ponieważ pięknie ożywia przyrodę :)

Zrobiłam jak umiałam :) Liczę na najlepszą odpowiedź :)

14 4 14
2010-02-03T16:57:13+01:00
Brda wypływa z jeziora Smołowe na wysokosci 181m n.p.m.
na odcinku 28 km przepływa przez Bydgoszcz, gdzie łączy się z Kanałem Bydgoskim i uchodzi do Wisły w dzielnicy Brdyujście na wysokości 28,8 m n.p.m..
Szerokość koryta rzeki jest zmienna, niektóre odcinki Brdy mają charakter wąskich i głębokich rynien o stromych zboczach, w niektórych rzeka meandruje, czyli rozlewa sie po terenie.
Brda w dolnym biegu jest skanalizowana i włączona do drogi wodnej łączącej Wisłę z Odrą poprzez Kanał Bydgoski, Noteć oraz Wartę.
Przepływ wody waha sie od 20 do 27m. sześciennyh/s, wynika z tego, że nurt rzeki jest dośc wartki.
Powyżej i w obrębie Bydgoszczy rzeka jest zabudowana kaskadą elektrowni Koronowo-Tryszczyn-Smukała.
Na terenie miasta zlokalizowano na rzece stopnie piętrzące:
Jaz Farny, Jaz Ulgowy, Międzywodzie, Śluza Miejska,
Jaz walcowy, Śluza Czersko Polskie.
W okolicy Tucholi Brda przepływa przez rezerwat "Dolina Rzeki Brdy" utworzony w 1994 roku dla ochrony doliny rzeki Brdy.
Lasy w granicach rezerwatu porośnięte są głównie sosną,
olchą i wiązem, żyją w nich bobry, wydry, zimorodki, gągoły, bociany czarne, rybołowy i tracze nurogęsi.
Wśród ryb króluje pstrąg tęczowy.
Brda stanowi jeden z najpiękniejszych w kraju szlaków kajakowych. Urozmaicony, kręty bieg rzeki, lasy, jeziora, pierwotna przyroda, od lat ściągają nad Brdę turystów.


16 4 16