Układy Równań
Zad 1 Ania i Bogdan ważą razem 70 kg .Gdyby Ania przytyła 4 kg,a Bogdan 3 kg schudł,to oboje ważyliby tyle samo.Ile waży Ania,a ile Bogdan?
zad 3 Woda królewska jest bardzo silnie żrącą substancją,rozpuszczającą nawet metale szlachetne.Powstaje przez zmieszanie kwasu solnego i kwasu azotowego w stosunku 3:1. Ile kwasu solnego,a ile kwasu azotowego jest w 20litrach wody królewskiej?
zad 4 Mały Olgierd często kupuje pieczywo.Wczoraj kupił 2 chleby i 4 bułki.Twierdzi ,że wydał 3 zł.Dzisiaj za 3 chleby i 6 bułek zapłacił podobno 5 zł.Mama Olka podejrzewa,że albo sprzedawca się pomylił,albo Olek zgubił część pieniędzy.Czy wątpliwości Olka są uzasadnione?
Jest to w książce "matematyka z plusem" do 2 gim,str 104/105 zad 8,9,10,12
Z góry dziękuję !

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-03T15:40:46+01:00
1. a-Ania
b-Bogdan

a+b=70
a+4=b-3

a+b=70
a-b=-7

2a=63
a=31,5

31,5+b=70
b=38,5

a=31,5
b=38,5




3.


x-wspólna miara 5l
3x- masa kwasu solnego 3*5l=15l
x-masa kwasu azotowego 1*5l=5l
20 - woda królewska 15l+5l=20l
3x +x=20
4x=20
x=5
Kwasu solnego jest 15l, a azotowego 5l.


4.c-cena chleba
b-cena bułki

2c+4b=3 |*(-3)
3c+6b=5 |*2

-6c-12b=-9
6c+12b=10

po dodaniu stronami wychodzi

0=1
układ sprzeczny (brak rozwiązania)
  • Użytkownik Zadane
2010-02-03T15:48:43+01:00
Zad1 =
x kg - ania
y kg - bogdan

x+y=70
x+4=y-3

x+y=70
x-y=-7
2x=63
x=31,5 kg

y+ 38,5 kg

zad4 =
c - chleb
b - bułki

2c+4b=3 / *-3
3c+6b=5 / *2

-6c-12b=-9
6c+12b=10

0=1