Odpowiedzi

2010-02-03T15:41:28+01:00
2. przykazanie przestrzega, aby nie powoływać się fałszywie na Pana Boga, aby nie nadużywać imienia Bożego. Nadużycie imienia Bożego polega na tym, że ktoś powołuje się na Niego, by w „Jego imieniu” szkodzić życiu i wolności innych.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T15:49:38+01:00
Drugie przykazanie brzmi:
"Nie będziesz brał imienia Pana Boga swego na daremno".
To przykazanie mówi o tym, aby nie używać świętych słów bez potrzeby.
Gdy nam się coś nie uda nawet nie myślimy o tym tylko od razu mówimy "Jezu", "Boże" i.t.p.Dlatego powinniśmy się z szacunkiem odnosić się do Rodziny Świętej i przestrzegać owego przykazania. Nie jest grzechem wymawianie z należytą czcią imienia Naszego Boga. Ksiądz na religii wymawiając imiona Świętych, wie o kogo chodzi, zna jego życiorys i i myśli o tej osobie. Mówiąc bezmyślnie nawet nie przywiązujemy do tego wagi.
1 5 1
2010-02-03T16:17:47+01:00
Przykazania są drogowskazem życia, gdyż dzięki nim możemy być lepsi, starając się żyć dla Boga. Drugie przykazanie odnosi się bezpośrednio do Niego i brzmi: "Nie będziesz brał imienia Pana Boga swego na daremno". Dzięki temu przykazaniu wiemy, czego chce od nas Stwórca. Przestrzega nas przed używaniem imienia Bożego daremnie, gdyż jest to obraza Naszego Ojca. Musimy oddawać mu szacunek, by odwdzięczyć się za to, co zrobił i nadal dla nas robi. Starajmy się okazywać mu miłość, gdyż kiedyś na pewno będziemy za to sądzeni.
1 5 1