Ile Hektolitrów wody znajduje się w wannie o wymiarach: dł. 2m, szer: 50cm , i wysokości: 6dm.
Jezeli woda sięga do dwóch trzecich jej wysokości



+w litrach: 12dm sześciennych =
jedna czwarta dm sześciennych=
W HL (hektolitrach) :
300dm sześciennych =
3msześcienne=
850l=
50l

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T15:51:08+01:00
2m=20dm
50cm=5dm
2/3*6dm=4dm
V=20*5*4=400dm³=400l=4hl
12dm³=12l
1/4dm³=0,25dm³=0,25l
300dm³=3hl
3m³=3000l=30hl
850l=8,5hl
50l=0,5hl
2 3 2
2010-02-03T15:59:05+01:00
1.

wymiary: 2m = 20dm; 50cm = 5dm; 6dm

V (objętość) = szerokość * długośc * wyskość

V całej wanny= 20 * 5 * 6 = 600 dm³

V wody do 2/3 wysokości = 20 * 5 * 2/3 * 6 = 20 * 5 * 4 = 400 dm³ = 400 l = 4 HL


2.

12dm³ = 12 litrów
1/4 dm³ = 1/4 litra

300 dm³ = 300 litrów = 3 HL
3m³ = 3000 litrów = 30 HL
850 litrów = 8,5 HL
50 litrów = 0,5 HL = 1/2 HL
2 3 2