Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-03T15:54:16+01:00
Wzór na moc:
P=w/t
P=moc
W=praca mechaniczna
t=czas
Definicja:
1 wat jest to moc takiego urządzenia któremu w ciągu 1 sek. wykonuje prace 1 J[jula]
Przykłady:
samochód,
odkurzacz,
komputer,
tv,
żelazko.
5 3 5
2010-02-03T15:56:27+01:00
1)
P=W/t
P-moc
W-praca
t-czas
a w elektryczności:
P=U*I
U-napięcie
I- natężenie
2)
1 wat- to jednostka mocy, ozn. W.
1 wat to moc, jaka wydziela się w elemencie rezystywnym, jeśli przyłożona jest doń różnica potencjałów 1 V i przepływa prąd o natężeniu 1 A:
1W=1A*1V
3) PRZYKŁADY:
wszystko na prąd xDD:
TV,odkurzacz,komputer,zmywarka, pralka..itd

pozdro:)
2 3 2
2010-02-03T15:58:10+01:00
Moc urządzenia wzór:P=W:t
moc prądu elektrycznego wzór:P=U*I
wat jest jednostkom mocy
przykłady: pralka,piekarnik,mikrofalówka,żelazko,odkurzacz
3 3 3