Odpowiedzi

2009-10-06T21:04:50+02:00
1,2m*0,8m=0,96m^2 pole jednego okna
0,96*30=28,8m^2 pole 30 okien
60m*40m=2400
odp. Do oszklenie tych okien użyto 28,8m^2, nie można oszklić tym szkłem większych okien, ponieważ nie starczy go.
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-06T21:06:50+02:00
Witam. Jak mniemam przy przepisywaniu zadania wynikł pewien błąd "60 m x 40 cm" Wydaje mi się że powinno być 60cm i rozwiaze zadanie z tymi 60 cm.

Tak więc

1. Liczymy ile m² szkła zostało zużyte na oszklenie tych 30 okien.

1,2*0,8 = 0,96m² (na jedno okno)

czyli na 30 okien

0,96m²*30 = 28,8m² (tyle było materiału na oszklenie)

2. Liczymy ile z tego materiału oszkiło by sie okien o wymiarach 0,6m x 0,4m

0,6m*0,4m = 0,24m² (tyle potrzebuje materiału jedno okno zdrugiego wymiaru)

czyli

28,8m²/0,24m² = 120

Odp: Można było oszklić 120 okien a zużyto 28,8m² materiału
2 1 2
2009-10-06T22:39:56+02:00
Policzymy ile m² szkła zużyto na oszklenie 30 okien czyli pole.

na jedno okno
1,2*0,8 = 0,96m²

na 30 okien
0,96m²*30 = 28,8m²

Policzymy ile z tego materiału oszkiło by sie okien o wymiarach 0,6m x 0,4m
na jedno okno drugiego wymiaru
0,6m*0,4m = 0,24m²

28,8m²/0,24m² = 120

Odp: oszklić mozna bylo 120 okien a zużyto 28,8m² materiału
2 2 2