Dopasuj określenia dotyczące warunków tworzenia się i budowy Karpat i Sudetów:
-orogeneza alpejska
-era paleozoiczna
-młode góry
-góry zrębowe
-orogeneza hercyńska
-góry fałdowe
-paleogen
-karbon
-orogeneza kaledońska
-stare góry
-era kenezoiczna
-sylur

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-06T20:59:56+02:00
Karpaty:
-orogeneza alpejska
-młode góry
-góry fałdowe
-paleogen
-era kenezoiczna

Sudety:
-era paleozoiczna
-góry zrębowe
-orogeneza hercyńska
-karbon
-orogeneza kaledońska
-stare góry
-sylur
5 5 5
2009-10-06T21:11:03+02:00
* Budowa Karpat :
-orogeneza alpejska
-era kenezoiczna
-młode góry
-góry fałdowe
-paleogen

*Budowa Sudetów:
- era paleozoiczna
-góry zrębowe
-orogeneza kaledońska
- stare góry
-sylur
-orogeneza kaledońska
6 4 6
  • lev
  • Rozwiązujący
2009-10-06T21:31:00+02:00
KARPATY:
*orogeneza alpejska
*młode góry
*góry fałdowe
*paleogen
*era kenezoiczna

SUDETY:
*era paleozoiczna
*góry zrębowe
*orogeneza hercyńska
*karbon
*orogeneza kaledońska
*stare góry
*sylur
5 5 5