Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T15:59:55+01:00
X - długość krótszego boku prostokąta
2x - długość dłuższego boku
2*x +2*2x = 42
6x = 42
x = 42 : 6
x = 7
2x = 2*7 = 14
P = 14cm * 7 cm = 98 cm².
2010-02-03T16:01:09+01:00
Narysuj sobie ten prostokat i oznacz ze odcinki Ab i CD=a AD i BC=b=2a OBw=42cm P=a*b

Obw=a+a+2a+2a
podstawiamy za obwod 42
42=6a dzielimy strony przez 6 zeby wyznaczyc a
a=7

Bok AD i Bc=b=2a=2*7=14

P=7*14
P=98cm²
2010-02-03T16:01:28+01:00
Obwód=42 cm

42:2=21

1/3 z 21 - 7cm

2/3 z 21 - 14 cm

2x7 cm = 14 cm

P=a x b

P= 7 cm x 14 cm = 98cm kwadratowych