Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T16:02:46+01:00
Bogurodzica – najstarszy znany tekst poetycki w języku polskim, powstał między XI a XIII wiekiem
Carmen Mauri (XII w.) – poemat o Piotrze Włostowicu, pisany po łacinie, autor Maurus (bliżej nieokreślony)
O zachowaniu się przy stole (1415) – wiersz obyczajowo-dydaktyczny, najstarszy znany utwór świecki w języku polskim
Breve regnum (XV w.) – pieśń pisana po łacinie
Legenda o świętym Aleksym (XV w.) – utwór hagiograficzny, pisany po polsku
Satyra na leniwych chłopów (II poł. XV w.)
1 1 1
2010-02-03T16:06:02+01:00
-Bogurodzica
-Lament Świętokrzyski
-Gaude, mater Polonia
-Krystus z martwych wstał je
-O wszego świata wsztek lud
-Posłuchajcie, bracia miła
-Mocne Boskie tajemności
-Jezus Chrystus, Bog-Człowiek, mądrość Oćca swego
2010-02-03T16:06:47+01:00
Chorał gregoriański
Bogurodzica
Gaude Mater Polonia (Raduj się, Matko Polsko)
chorał benedyktyński
Lament Świętokrzystki
Posłuchajcie, bracia miła