1 Znajdz liczbe jeżeli:
a) 12% tej liczby wynosi 60
b) 125% tej liczby wynosi 25
c)14% tej liczby wynosi 21
d)80% tej liczby wynosi 4

2. Oblicz liczbę o:
a) 15% większą od 200
b) 20%mniejszą od 25
c) 120% większą od 15.

Proszę o wytłumaczenie na 1 z przykładów zadań.
Dzięki.


3

Odpowiedzi

2010-02-03T16:10:38+01:00
1.a) x-100%
60-12%
x=60*100/12=500

2.a)200-100%
x-15%
x=200*15/100=30
Odp. Liczba o 15 % większa od 200 to 230

Reszta tak samo :)
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T16:11:50+01:00
1
a 500 (bierzesz daną liczbę dzielisz przez dany procent(60:12) i wynik mnożysz przez sto(5x100)
b 20
c 150
d 5

2
a 100%-200
1%-2
15%-30
odp230(daną liczbę dzielisz przez sto(200:100) wynik mnożysz razy dany procent(2x15) i dany wynik dodajesz do pierwszej liczby(200+30)
b 25-100%
5-20%
odp.20
c 15-100%
3-20%
18-120%
odp.33


LICZĘ NA MAKSA
1 5 1
2010-02-03T16:27:47+01:00
A) x-szukana liczba
12%x=60 /÷6
1%x=10 /×100
100%x=1000
x=1000
b) y-szukana liczba
125%y=25 /÷5
25%y=5 /×4
100%y=20
y=20
c) x-szukana liczba
14%x=21 /÷
2%x=3 /×50
100%x=150
x=150
d) y-szukana liczba
80%y=4 /÷4
20%y=1 /×5
100%y=5

2a) 115%×200=¹¹⁵/₁₀₀×200=²³⁰⁰⁰/₁₀₀=230
b) 80%×25=⁸⁰/₁₀₀×25=⁸/₁₀×25=20
c) 220%×15=²²⁰/₁₀₀×15=²²/₁₀×15=33
1 5 1