Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T16:04:55+01:00
Są to cienkościenne komórki,są to także komórki żywe posiadają duże przestrzenie miedzykom np miękisz powietrzny wodonośny spichrzowy,chloroplasty posiadać mogą kom miękiszu asymilacyjnego
34 3 34
2010-02-03T16:05:30+01:00
W tkankach miękiszowych zachodzą wszystkie procesy związane z życiem rośliny, czyli fotosynteza..
Tkanki miękiszowe to :
*Miękisz Spichrzowy
*Miękisz Zasadniczy
*Miękisz Asymilacyjny

Pozdrrawiam ;D
31 4 31
2010-02-03T16:08:24+01:00
Miękisz asymilacyjny - znajduje się we wszystkich zielonych częściach roślin, zwykle tuż pod skórką. Jest zbudowany z komórek zawierających dużo chloroplastów, dlatego zachodzi w nim fotosynteza. Dzieli się na :

- Palisadowy
-Gąbczasty


Miękisz zasadniczy - wypełnia wolne miejsca pomiędzy innymi tkankami rośliny. Występuje w młodych łodygach i korzeniach.


Miękisz spichrzowy - pozwala przetrwać roślinie okresy suszy lub braku substancji odżywczych. Ten typ miękiszu występuje w organach pełniących funkcję spichrzową, czyli magazynującą, na przykład w korzeniu marchwi czy buraka

:)
19 4 19