Odpowiedzi

2010-02-03T16:07:32+01:00
Opis: Wiązka przewodząca: a) parenchyma, b) pochwa włóknista, c) cewka, d) naczynie, e) jama (rozerwany protoksylem), f) rurka sitowa, g) blaszka sitowa, h) komórka towarzysząca, i) floem pierwotny. Cewki i naczynia to części składowe ksylemu; floem pierwotny, rurki sitowe, blaszki sitowe i komórki towarzyszące tworzą floem
:)))))
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T16:10:34+01:00
Łyko- tworzą starsze, bardziej prymitywne komórki sitowe(z polami sitowymi) lub rurki sitowe (z perforowanymi ścianami poprzecznymi) niekiedy w łyku występują też inne elementy :miękisz i włókna
rurki sitowe- transportują produkty fotosyntezy ich człony pozbawione są jądra komórkowego
komórki przyrurkowe - towarzyszą rurkom sitowym; sterują metabolizmem rurek(maja jądro)
miękisz-łyka gromadzi materiały zapasowe
włókna łykowe -martwe komórki pełnią funkcję wzmacniającą

drewno:
cewki
naczynia
włókna drzewne
miękisz drzewny
4 3 4