Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T16:06:08+01:00
Prąd elektryczny to uporządkowany ruch ładunków elektrycznych, np. elektronów w przewodniku,
umowny kierunek prądu to od bieguna dodatniego do ujemnego
8 3 8
2010-02-03T16:06:15+01:00
Każdy uporządkowany (skierowany) ruch ładunków elektrycznych.
Ruch ten zazwyczaj jest powodowany obecnością pola elektrycznego (różnicy potencjałów)


3 1 3
2010-02-03T16:06:40+01:00

Prądem elektrycznym nazywamy uporządkowany ruch ładunków elektrycznych

Przyczynami takiego uporządkowanego ruchu są przede wszystkim siły elektryczne. Ładunki dodatnie poruszają się zgodnie ze zwrotem linii pola, ładunki ujemne w kierunku przeciwnym. Siły elektryczne nazywamy zwykle siłami kulombowskimi. Inne czynniki, które mogą wywoływać taki ruch to tzw. siły postronne. Są nimi np. siły magnetyczne, dyfuzja cząstek naładowanych itp.
;) mam nadzieję ze pomoglam ;)
6 4 6