Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T16:10:22+01:00
A=7cm
P=a*b/2
P=49cm²

49cm²=7b/2 mnozymy obie strony przez 2
98cm²=7b zeby wyznaczyc b musimy podzielic przez 7
b=14cm
2010-02-03T16:11:25+01:00
Pole trójkąta wynosi P= (a*h)/2 = 49cm²
Jedna z przyprostokątnych ma długośc 7
Przyjmuje że ta przyprostokątna 7 to jego wysokość

Przekształcamy wzór:

P=(a*h)/2 /*2

2P = a*h / /h

(2P)/h = a

a = (2*49cm²)/7

a = 98/7

a = 14

Odp.: Druga przyprostokątna ma długość 14