Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T16:08:39+01:00
1,70 to 85% ceny początkowej
x to cena początkowa (100%)

1,70=85
x=100
170=85x /:85
x=2zł

przed obniżką 2 zł

drugie zadanie

140*0,05=7zł
140-7=133zł

kosztują po obniżce 133zł
2010-02-03T16:11:05+01:00
1.
85%-cena po obniżce
85% - 1,70
100% - x
x=(100*1.7)/85
x=170:85=2zł
Odp. Cena przed obnizka to 2zł

2.140zł - 100%
x - 95%
x=(95*140)/100
x=133

odp. Po obniżce kosztowały 133 zł.