Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T16:15:50+01:00
Niech a=12cm, b oznacza długość ramienia trójkąta i niech h oznacza wysokość trójkąta.

a*h/2=48 cm²
12cm *h=96 cm²
h=8 cm

Z twierdzenia Pitagorasa:
b²=(a/2)²+h²
b²=(6 cm)²+(8 cm)²
b²=36 cm²+64 cm²
b²=100 cm² czyli b=10 cm

Obwód trójkąta:
Ob=a+2b=12cm+2*10cm=12cm+20cm=32cm
2010-02-03T16:17:22+01:00
Rozwiazanie w zalaczniku wraz z rysunkiem