Odpowiedzi

2010-02-03T16:12:37+01:00
Poniewaz z tech danych wynika ze w polsce gatunków płazów jest o 2 jednostki % więcej niż gatunków gadów.

to jest róznica, poniewaz aby powiedzic ze czegos jest o 2% wiecej trzeba znac liczbę ogólem czyli wszystkich gatunkow zwierżąt w tym wypadku
2010-02-03T16:13:10+01:00
Ponieważ są to punkty procentowe, a nie procenty.

Prawidłowe zdanie to: W Polsce gatunków płazów jest o 2 pkt procentowe więcej niż gatunków gadów.

Procenty to:
4=100
2=x
4x=200/:4
x=50

Płazów jest o 50% więcej niż gadów.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T16:15:37+01:00
Zadnie jest bledne gdyż w tym momencie płazów jest o 100% wiecej niz gadow. zeby bylo dobrze nalezy wyliczyc x=8/100 x=0,08 plazy 4% gady 3,92%