Temperatura powietrza w troposwerze spada wraz ze wzrostem wysokości środnio o 0,6 stopnia celcjusza/100m. Oblicz jakiej temperatury powietrza może spodziewać sie turysta na szczycie kasprowego wierchu (1987m n.p.m), jeśli w Kuźicach (1025m n.p.m)wynosi ona 16 stopni celcjusza

3

Odpowiedzi

2010-02-03T16:19:25+01:00
1987 - 1025 = 962

962/100 = 9,62

9,62 * 0,6 = 5,77

16 - 5,77 = 10,23
Odp Turysta może sie spodziewać temperatury w wysokości 10,23 stopnia C
2010-02-03T16:20:58+01:00
Δh= 1987 - 1025 [m]
Δh=962m
ΔT=962m/100 * 0,6
ΔT = 5,772°C

T₂=T₀-ΔT

T₀=16°C
T₂=16-5,772 [°C]
T₂=10,228 °C
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T16:24:02+01:00
1987m.n.p.m - 1025m.n.p.m =962m
962 :100= 9.62
9.62*0,6 = 5,77
16 - 5,7 = 10,3
temperatura na szczycie wynosi 10,3 ( w przyblizeniu) stopni celcjusza
1 5 1