1.Dlaczego lekarze zalecają matkom układanie niemowląt na brzuchu?
2. Na jakie elementy obuwia małego dziecka powinna zwrócić uwagę mama, aby zapobiec skręceniu lub zwichnięciu jego nogi w kostce?

To zad ze str 22 z ćw. do biologi dla klasy 2 gim Puls Życia
Daje naj

2

Odpowiedzi

2009-10-06T21:19:53+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1) Leżenie na brzuszku ma zalety – dziecku lepiej się oddycha, szczególnie gdy nosek zatyka katar, i łatwiej mu znieść ataki kolki. Pośrednio wpływa też na pracę jelit.

Dziecko uczy się odpychać od podłoża, unosić główkę i poszukiwać przedmiotów, przewracać na plecy i turlać, przygotuje się do pełzania, rozwija zmysł równowagi, ale też czucie i umiejętności rąk

2)Na pięty, aby były usztywnione i zapiecie buta
53 4 53
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-06T22:00:16+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Układanie niemowlaka na brzuszku jest oczywiście zalecane przez lekarzy ale oczywiście pod warunkiem kontroli rodziców.Leżenie na brzuszku przyczynia sie do ćwiczeń grzbietu podczas unoszenia główki, dodatkowo ułatwia oddawanie gazów zapobiegając kolkom jelitowym.
Byty powinny być przede wszystkim wykonane z podeszwy antypoślizgowej i usztywnione na pięcie przede wszystkim wiązane ponieważ bardziej usztywniają nurzkę.
74 4 74
nOGa - nÓŻka - to tak na przyszłość :)
Drobny błąd powinno być buty,nóżkę.