Odpowiedzi

2010-02-03T16:21:28+01:00
Długość drabiny ma 4metry, czyli 400 cm. bo w trójkącie prostokątnym abc o kącie 60 stopni a=1/2c, b=a√3, a c=2a

Narysuj sobie ten trójkąt i sam/a zobaczysz. c to jest przeciwprostokątna a a i b są przyprostokątnymi
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T16:26:10+01:00
A√3=2
a=2/√3
a=2/√3 × √3/√3 (usuwam niewymierność z mianownika)
a=2√3/3

2a=4√3/3≈2,31m≈231cm
Odp.: Drabina ma ok. 231cm
1 5 1