Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T16:19:44+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Utworzone z ziem drugiego i trzeciego zaboru pruskiego, w 1809 zostało powiększone o ziemie austriackie trzeciego zaboru.
43 4 43
  • Roma
  • Community Manager
2010-02-03T16:29:40+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Księstwo Warszawskie powstało na podstawie decyzji między Napoleonem a Aleksandrem I - 7.07.1807 r.
Terytorium:
- tereny drugiego i trzeciego zaboru pruskiego: Toruń, Wielkopolska, większa część Mazowsza z Warszawą, Litwa po rzekę Niemen - łącznie 104 tys. km², zamieszkałe przez 2,6 mln ludzi. W 1809 r. po wojnie z Austrią obszar ten zwiększył się o trzeci rozbiór austriacki (Galicja - cztery departamenty).
- do Księstwa nie włączono: Gdańska (wolne miasto pod protektoratem Saksonii, Prus i Francji), okręgu białostockiego oddanego Rosji.
32 4 32