Odpowiedzi

2010-02-03T16:32:15+01:00
X-cyfra dziesiątek
y-cyfra jedności

10x+y<-pierwsza liczba ->62
10y+x<-liczba po przestawieniu cyfr,mniejsza o 36->26

x=3y
10x+y-36=10y+x/-x,-y

x=3y
9x-36=9y

x=3y
9(3y)-36=9y

x=3y
27y-36=9y/-27y

x=3y
-36=-18y\-18

x=3y
y=2

y=2
x=3*2

x=6
y=2
Odp.Liczba początkowa to 62.
Mam nadzieję,że pomogłam ;)









5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T16:34:54+01:00
Jest liczba xy
czyli x*10+y
3x=y
10y+x=10x+y-36
10*(3x)+x=10x+3x-36
31x=13x-36
18x=-36
x=2
3x=y
y=6
Odp. Ta liczba to 26:)
6 3 6
2010-02-03T16:43:00+01:00
Cyfra dziesiątek liczby dwucyfrowej jest 3 razy większa od cyfry jedności. Jeśli przedstawimy cyfry, to otrzymamy liczbę mniejszą o 36. Znajdź tę liczbę.

x- cyfra jedności
10x- cyfra dziesiątek
m-suma cyfr
m-36 - suma po zmianie kolejności cyfr

10*x+x/3=m
10*x/3+x=m-36


10 i 1/3x-m=0
4 i 1/3x-m=-36 /*(-1)


10 i 1/3x-m=0
-4 i 1/3x+m=36
---------------------

6x=36
x=6
10*6+2=m

m=62
x=6

Odp: Ta liczba to 62.
Sprawdzenie:
60+2=62
20+6=26
62-26=36 ;)
Mam nadzieję, że to Ci pomogło;)
Polecam się na przyszłość;P
1 5 1