W kiosku egzemlarz "WIEM" kosztuje 4,20zł, a w prenumeracie tylko 3,30zł. Poczta pobiera 2,50 zł opłaty za przekaz pocztowy, na którym dokonuje się wpłaty na prenumerate. Sprawdź czy rzeczywiście prenumerata roczna jest o 20% tańsza od zakupów w kiosku .

3

Odpowiedzi

  • Fuko
  • Początkujący
2009-10-06T21:30:10+02:00
4,20 × 12 = 50,4
3,30 × 12 + 2,5 = 42,1

50,40 - 100%
x - 20%

x= (20% × 50,40) : 100% = 10,08

50,40 - 10,08 = 40,32

Odp. Nie,nie jest tańsza.

(jeszcze sprawdź,czy dobrze jest)
  • Użytkownik Zadane
2009-10-06T22:49:35+02:00
12-rok
12 * 4,2=50,4
12 * 3,3=39,6
12 * 2,5=30
39,6+30=69,6
69,6-20%=55,68
55,68-50,4=5,28
odp:prenumerata roczna jest droższa o 5,28 zl.
jezeli poczta pobiera tylko jeden raz 2,5 wtedy bedzie:
39,6+2,5=42,1
42,1+20%=50,52
50,52-50,4=0,12
wtedy prenumerata wychodzi drozsza o 0,12 gr.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-06T23:08:26+02:00
4,20 × 12 = 50,4 w kiosku

3,30 × 12 + 2,5 = 42,1prenumerata

50,40 - 100%
x - 20%

x= (20% × 50,40) : 100%
x = 10,08

50,40 - 10,08 = 40,32

Odp. Nie jest tańsza jest drozsza o 1,78