Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-06T21:44:18+02:00
X - masa soli o stężeniu 10%
y - masa soli o stężeniu 25%

Układy równan:
1)
x+y = 12
0,1x+0,25y=0,15*12
2)
x = 12 - y
x + 2,5y = 18
3)
x = 12-y
12-y+2,5y = 18
4)
x = 12-y
1,5y = 6
5)
x = 12-y
y = 4
6)
x = 8
y = 4
2 1 2
  • lev
  • Rozwiązujący
2009-10-06T21:48:28+02:00
X - masa soli o stężeniu 10%
y - masa soli o stężeniu 25%

x+y = 12
0,1x+0,25y=0,15*12

x = 12 - y
x + 2,5y = 18
x = 12-y
12-y+2,5y = 18

x = 12-y
1,5y = 6
x = 12-y
y = 4
x = 12 - 4
x = 8

ODP. x = 8 y = 4
5 3 5