1. ¾ + 2⅓ =
2. 2,7 +5¼ =
3.-10⁵/₆ + (-3¹/₉) =
4.-0,56 + (-8,4)=
5. 15³/₇ + (-9¹/₁₄)=
6. 4¹³/₃₃ +(-15⅔)=
7.-2,7 + (-4,3)=
8.-0,076+ 3,28=
9. -9 + 5 +(-7) +(-8) +45=
10. 41 + (-35) + (-27) + 70 -6=
11. (-4,1) + (-7,25) +3,6 + 2,1 + (3,2)=
12.(-½) +(-¼) + (-2⅜) + 6⁵/₁₆ + 8=
13.(-2,25) + (-9,35) + 4,75 + (6,3) + (-12) + 10=
14. 3½ + ⁴/₅ + (-7⁷/₁0) + (-9³/₅) + 17=
15. 25 - 45=
16. 3¾ - 28⅛=
17. 0,35 - (-4,5)=
18. -2¾ - ( -7,5)=
19. 128 - (-34,135)=
20. -3⁵/₆ - (-7⁵/₁₂)=
21. 40,2 - 135,83=

Rozpisywać!! I prosze to na dziś bo na jutro musze mieć to w zeszycie!!

3

Odpowiedzi

2010-02-03T16:40:24+01:00
1. ¾ + 2⅓ =3/4+7/3=9/12+28/12=37/12=3 1/12
2. 2,7 +5¼ =2,7+5,25=7,95
3.-10⁵/₆ + (-3¹/₉) =-10⁵/₆ -3¹/₉= -13 17/18
4.-0,56 + (-8,4)=-8,96
5. 15³/₇ + (-9¹/₁₄)= -23 1/2
6. 4¹³/₃₃ +(-15⅔)= -11 9/33
7.-2,7 + (-4,3)= -7
8.-0,076+ 3,28=3,356
9. -9 + 5 +(-7) +(-8) +45=-9+5-7-8-45=26
10. 41 + (-35) + (-27) + 70 -6=41-35-27+70-6=71
11.
12.
13.
14.
15. 25 - 45=-20
16.
17. 0,35 - (-4,5)= 0,35+4,5=4,85
18. -2¾ - ( -7,5)=-2¾+7,5=4,75
19. 128 - (-34,135)=128 +34,135=162,135
20.
21. 40,2 - 135,83=-95,63
2 3 2
2010-02-03T16:55:15+01:00
1. ¾ + 2⅓ = ⁹/₁₂ + 2 ⁴/₁₂ = 2 ¹³/₁₂ = 3 ¹/₁₂
2. 2,7 +5¼ = 5,25 + 2,7 = 7,95
3.-10⁵/₆ + (-3¹/₉) = 10 ⁴⁵/₅₃ - 3 ⁶/₅₃ = 7 ³⁹/₅₃
4.-0,56 + (-8,4)= -0,56 - 8,4 = -8,96
5. 15³/₇ + (-9¹/₁₄)= 15 ⁴²/₉₈ - (-9 ⁷/₉₈) = -⁴⁹/₉₈
6. 4¹³/₃₃ +(-15⅔)= 4 ¹³/₃₃ + (-15 ²²/₃₃) = 19 ³⁵/₃₃ = 20 ²/₃₃
7.-2,7 + (-4,3)= -2,7 - (-4,3) = - 2,7 + 4,3 = 1,6
8.-0,076+ 3,28= -3,356
9. -9 + 5 +(-7) +(-8) +45= -4 - 7 - 8 + 45 = 40
10. 41 + (-35) + (-27) + 70 -6= 41 - 35 - 27 = -21
11. (-4,1) + (-7,25) +3,6 + 2,1 + (3,2)= -4,1 - 7,25 + 8,9 = - 12,05
12.(-½) +(-¼) + (-2⅜) + 6⁵/₁₆ + 8= 4⁶/₁₆ = 4 ³/₈
13.(-2,25) + (-9,35) + 4,75 + (6,3) + (-12) + 10= -2,25 - 9,35 + 11,25 + 2 = 1,65
14. 3½ + ⁴/₅ + (-7⁷/₁0) + (-9³/₅) + 17= ³/₄ - 34³/₁₀ = 34 ⁹/₂₀
15. 25 - 45 = 25 + (-45) = -20
16. 3¾ - 28⅛= 3 ²⁴/₃₂ + (-28 ₄/₃₂) = - 25 ⁵/₉
17. 0,35 - (-4,5)= 0,35 + 4,5 = 4,75
18. -2¾ - ( -7,5)= 2 ¾ + 7 ⁵/₁₀ = 9 + ³⁰/₄₀ + ²⁰/₄₀ = 10 ¹/₄
19. 128 - (-34,135)= 93,865
20. -3⁵/₆ - (-7⁵/₁₂)= - 3⁵/₆ + 7⁵/₁₂ = 10 + ¹⁰/₁₂ + ⁵ /₁₂ = 11 ¹/₅
21. 40,2 - 135,83= 40,2 + (-135,83) = -95,63
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T17:03:32+01:00
1. ¾ + 2⅓ =9/12+2 i 4/12=3 i 1/12
2. 2,7 +5¼ =2,7+5,25=7,95
3.-10⁵/₆ + (-3¹/₉) =-10 i 15/18-3 i 2/18=-13 i 17/18
4.-0,56 + (-8,4)=-0,56-8,4=-8,96
5. 15³/₇ + (-9¹/₁₄)=15 i 6/14 - 9 i 1/14 = 6 i 5/14
6. 4¹³/₃₃ +(-15⅔)=4 i 13/33 - 15 i 22/33= - 12 i 24/33
7.-2,7 + (-4,3)=-2,7 - 4,3= -7
8.-0,076+ 3,28=3,204
9. -9 + 5 +(-7) +(-8) +45=-4 - 7 - 8 + 45=-26
10. 41 + (-35) + (-27) + 70 -6=41-35-27+64=43
11. (-4,1) + (-7,25) +3,6 + 2,1 + (3,2)=-4,1-7,25+5,7+3,2=
=-11,35+8,9=-2,45
12.(-½) +(-¼) + (-2⅜) + 6⁵/₁₆ + 8=-8/16-4/16-2 i 6/16+8=4 i 7/8
13.(-2,25) + (-9,35) + 4,75 + (6,3) + (-12) + 10=-11,6+11,05-2=-2,55
14. 3½ + ⁴/₅ + (-7⁷/₁0) + (-9³/₅) + 17=3,5+0,8-7,7-9,6=13
15. 25 - 45=-20
16. 3¾ - 28⅛=3 i 6/8-28 i 1/8=-24 i 3/8
17. 0,35 - (-4,5)=4,85
18. -2¾ - ( -7,5)=-2,75+7,5=4,75
19. 128 - (-34,135)=162,135
20. -3⁵/₆ - (-7⁵/₁₂)=-3 i 10/12+7 i 5/12=3 i 7/12
21. 40,2 - 135,83=-95,63
3 2 3