Odpowiedzi

2010-02-03T16:26:52+01:00
180-15=165
165:3=55
55+15=70
55x2=110
110+70=180
Kąt miedzy ramionami wynosi 70 stopni a katy przy podstawie maja po 55 stopni
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T16:27:54+01:00
Kąt między ramionami x+15
trójkąt równoramienny więc przy podstawie 2 tkie same kąty, czyli x+x
x+x+(x+15)=180 stopni
3x+15=180
3x=165/:3
x=55

55+15=70

Kąty przy podstawie mają po 55 stopni, a między ramionami 70 stopni
1 5 1
2010-02-03T16:33:21+01:00
X - miara kąta przy podstawie
y = x+15⁰ - miara kąta między ramionami

180⁰ - Miara kątów w trójkącie

Czyli:

180⁰ = x + x + x + 15⁰
180⁰ = 3x +15⁰
3x + 15⁰ = 180⁰
3x = 180⁰ - 15°
3x = 165° // :3
x = 55°

y = x + 15°
y = 55° + 15°
y = 70°