Układy równań:dowolna metoda.

Woda królewska jest bardzo silnie żrącą substancją rozpuszczającą nawet metale szlachetne.Powstaje przez zmieszanie kwasu solnego i kwasu azotowego w stosunku 3:1.Ile kwasu solnego,a ile kwasu azotowego jest w 20 litrach wody królwskiej?

3

Odpowiedzi

2010-02-03T16:25:44+01:00
Kwasu solnego 15l
kwasu azotowego 5l
2010-02-03T16:28:21+01:00
3x+1x=20
4x=20/:4
x=5

15l kwasu solnego i 5l kwasu azotowego
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T16:30:13+01:00
x- ilość kwasu solnego
y - ilość kwasu azotowego

x=3
y 1

x=3y
x+y=20

x=3y
3y+y=20

x=3y
4y= 20/:4

x=3y
y=5

x= 5*3
y=5

x=15
y=5