UKŁAD RÓWNAŃ .
Daje dużo punktów więc proszę , o dokładne rozwiązanie .

1. Rozwiąż układ równań dowolną metodą .

3(2x - 1 ) + 4(y - 2 ) = 9
2(5x - 1 ) + 3y = 5(3x + y ) + 2

2. Do równania 2( x - y) + 3x - 1 = 0 dopisz takie równanie , aby otrzymać układ :
a ) nieoznaczony
b) sprzeczny .

Z góry thx , daje naj !

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T17:07:36+01:00
3(2x-1)+4(y-2)=9 => 6x-3+4y-8=9 => 6x+4y=20
2(5x-1)+3y=5(3x+y)+2 => 10x-2+3y=15x+5y+2 => 5x+2y=-4

6x+4y=20
5x+2y=-4 //*2

6x+4y=20
4y=-8-10x

6x-8-10x=20
4y=-8-10x

-4x=28 //:(-4)
4y=-8-10x

x=-7
4y=-8-10*(-7)

x=-7
4y=-8+70 //:4

x=7
y=15,5

1 1 1
2010-02-03T17:08:21+01:00
1
6x-3+4y-8=9
10x-2+3y=15x+5y+2

6x+4y=20
-5x-2y=4/*2

6x+4y=20
-10x-4y=8

-4x=28
x=-7

-7*6+4y=20
4y=20+6*7
y=15,5

2
a) -5x+2y=-1
b)-5x+2y-15=0
2010-02-03T17:41:28+01:00
1.
3(2x - 1 ) + 4(y - 2 ) = 9
2(5x - 1 ) + 3y = 5(3x + y ) + 2

6x-3+4y-8=9
10x-2+3y=15x+5y+2

6x+4y -20=0
-5x-2y-4=0

6x+4y-20=0
-10x-4y-8=0

-4x-28=0
x=-7
y=10,5

2.a)
2( x - y) + 3x - 1 = 0
5+4-10+5x-2x+2(x-y)=0

b)2( x - y) + 3x - 1 = 0
x+y=0